اقدامات شجاعانه بانوان مجاهد قرارگاه الزهرا در زمان شیوع بیماری کرونا
اقدامات شجاعانه بانوان مجاهد قرارگاه الزهرا در زمان شیوع بیماری کرونا
عرصه: خدمات اجتماعی

قرارگاه جهادی الزهرا با اعضای مردمی خود، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و محرومیت‌زدایی ایفا کرده و به عنوان چندین کارگروه جهادی در روستاها و مناطق محروم به فعالیت می‌پردازد.

خانم رنجبر مسئول قرارگاه جهادی الزهرا واقع در استان لرستان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: قرارگاه جهادی الزهرا متشکل از بانوان جهادی و مردمی است که امور مختلفی در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، کارهای فرهنگی، آموزشی و توزیع بسته‌های معیشتی انجام می‌دهند.

وی افزود: در قرارگاه الزهرا با تقسیم تعداد نیروهای خود در مسئولیت‌های مختلف و با به‌کارگیری آنها در کارهایی که توانایی انجام آن را دارند، سعی شده تا با تشکیل کارگروه‌‌های مختلف، اقدامات اساسی در حوزه‌های کمک به افراد انجام شود؛ از این رو در حوادثی مانند سیل و زلزله‌های اخیر، اعضای گروه با کمک به افراد زیان‌دیده، نقش خوبی در مساعدت اهالی منطقه داشتند.

رنجبر عنوان کرد: از دیگر مزیت‌های فعالیت اعضای گروه‌جهادی الزهرا، داشتن روحیه‌جهادی و نه صرفا اتکا به نام آن است؛ از این رو فقط ۱۵ نفر از اعضا در فعالیت‌های اخیر سابقه عضویت در بسیج را داشتند و بقیه اعضا که بیش از نصف آن است، متشکل از اعضای مردمی و خانم‌هایی هستند که با اتکا به روحیه جهادی خود پا به میدان گذاشته و در راستای کمک به دیگران، فعالیت می‌کنند.

نجات بانوان معتاد از دام اعتیاد

رنجبر، از دیگر فعالیت‌های محرومیت‌زدایِ این گروه‌جهادی، به کار‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرده و گفت: در سال‌های سلطه کرونا که این بیماری همه‌روزه جان تعدادی از افراد را می‌گرفت، و آن اوایل که کمتر کسی جرئت می‌کرد تا افراد متوفی را شست‌وشو داده و به خاک بسپارد، نیروهای جهادی ما در این کار پیش‌قدم شدند و در انجام این کار و مراحل غسل و شست‌وشو مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های اجتماعی که در راستای محرومیت‌زدایی انجام یافته، کمک به چند نفر از بانوان معتاد و نجات آن‌ها از کمند اعتیاد بود که توسط اعضای جهادی گروه الزهرا انجام یافت و این افراد با طی کردن مراحل درمان، به زندگی خود بازگشتند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up