از پنج هزار تومان شروع کردیم
از پنج هزار تومان شروع کردیم
عرصه: قرض الحسنه, کسب و کار

تاکنون حدود صد خانه را بازسازی کرده‌ایم و دو خانه کامل را هم با همکاری سپاه ساخته‌ایم.

من «محمد حسین سلیمی» متولد سال ۱۳۵۶ کارشناس ارشد الهیات و مسوول گروه جهادی محبان المهدی شیراز هستم.

«مهدی آباد»‌ شیراز جزو مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز شهر محسوب می‌شود که در آن مشکلات فرهنگی و اجتماعی مختلف از قبیل اعتیاد، روابط نامشروع‌و… وجود دارد. ما از سال ۱۳۷۰ در این محله کانون فرهنگی داشتیم. من در چهارده سالگی مدیر کانون و هیئت و مداح بودم. افرادی هم که امروز ستون فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محله ما هستند، همگی تربیت‌ شده‌های این کانون هستند. ‌آن‌ها همیشه در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که انجام شده با ما همراه بوده‌اند.

گروه جهادی ما از سال ۱۳۹۸ و در زمان بروز کرونا شکل گرفت. ما شروع به تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی کردیم. در طول چهار سال اخیر بیست هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کرده‌ایم و کارگاه تولید ماسک هم به کارگاهی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار تبدیل شد. در ادامه از کمیته امداد مجوز مرکز نیکوکاری گرفتیم که با توجه به میزان گسترده فعالیت‌هایمان تبدیل به خانه امداد شده که امکانات بهتری دارد.

یکی از اقدامات ما فعالیت در حوزه ورزشی است. طبقه فوقانی مسجد را تبدیل به باشگاه کردیم و برای نیازمندانی که نمی‌توانند برای ورزش هزینه کنند در آنجا زمینه فعالیت را فراهم کردیم. در مدارس گروههایی داریم که دختران نیازمند را شناسایی و برای استفاده از باشگاه به ما معرفی می‌کنند. خیری به نام آقای جوکار داریم که در محله زمین چمن ساخته و صد و سی میلیون تومان هم بابت خرید لباس ورزشی برای بچه‌ها هزینه کرده است.

یکی دیگر از اقدامات مجموعه جهادی ما فعالیت‌های عمرانی است. تاکنون حدود صد خانه را بازسازی کرده‌ایم و دو خانه کامل را هم با همکاری سپاه برای نیازمندان ساخته‌ایم. صندوق قرض‌الحسنه‌ای را با سه میلیون تومان راه‌اندازی کردیم. مجمع خیریه محلی راه انداختیم و با ماهی پنج هزار تومان از خود مردم پول جمع کردیم که سر سال به سه میلیون تومان رسید و کارش را آغاز کرد. الان حدود ششصد میلیون تومان داخل صندوق پول داریم و از این محل به صدها نفر وام داده شده است. ما در اوایل مهر توزیع لوازم التحریر و در زمان عید برنامه توزیع پوشاک داریم. یکی دیگر از اقدامات ما پرداخت هزینه‌های درمان نیازمندان است که آنرا هم در حد توان انجام می‌دهیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up