از محله خودم نیازمندان شهر را شناسایی می‌کنم
از محله خودم نیازمندان شهر را شناسایی می‌کنم
عرصه: خدمات اجتماعی

چون خودم اهل هیئت و مراسم‌های مذهبی بودم و زیارت عاشورا و دعا می‌خواندم، خیلی زود با مردم و مسجد و هیئت گره خوردم.

من «افسانه عساکره» متولد ۱۳۵۶ با تحصیلات دیپلم مسوول «مرکز نیکوکاری مهرآفرین بانوان حضرت خدیجه» شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی هستم.

من اهل خوزستان هستم و در زمان جنگ به همراه خاله‌هایم در پشت جبهه فعالیت‌هایی مثل بسته‌بندی مواد غذایی و شستشوی لباس رزمندگان را انجام می‌دادیم. سال‌های بعد از جنگ نیز در بسیج فعالیت داشتم با همسرم که از اهالی ماکو بود در شهرمان آشنا شدم. بعد از ازدواج به ماکو مهاجرت کردیم و الان چهارده سال است که ساکن این شهر شده‌ایم. کم کم با زبان و فرهنگ مردم منطقه آشنا شدم و چون خودم اهل هیئت و مراسم‌های مذهبی بودم و زیارت عاشورا و دعا می‌خواندم، خیلی زود با مردم و مسجد و هیئت گره خوردم.

الان همه اهالی شهر ماکو من را می‌شناسند. خودم هم ساکن یک محله سطح پایین شهر هستم که طبقات ضعیف در آن زندگی می‌کنند. زندگی در این محله باعث شده تا به راحتی نیازمندان را شناسایی کنم.

من موکب و هیئت برگزار می‌کنم و خادمیار رضوی هم هستم. تقریباً سال ۱۳۹۷ بود که کار خیریه را آغاز کردم. مسوولین شهر گفتند بهتر است مجوز هم بگیرم که پس از اقدام، در سال ۱۴۰۱ مجوز مرکز نیکوکاری را هم گرفتم.

فعالیت ما بیشتر مناسبتی است و بسته‌های معیشتی را در ایام مختلف سال توزیع می‌کنیم. پخت غذا و توزیع بین نیازمندان را در مناسبت‌هایی مثل ایام فاطمیه و عید قربان داشته‌ایم و در عید غدیرخم پخت بزرگی با چهارده کیسه برنج با کمک خیرین انجام دادیم.

توزیع لباس و لوازم التحریر را در شب عید نوروز و آغاز سال تحصیلی انجام می‌دهیم.

ما صندوق قرض‌الحسنه نداریم اما یکی از خیرین ما که ساکن تهران است وام‌های دو الی سه میلیون تومانی به افراد نیازمندی که معرفی می‌کنیم پرداخت می‌کند. یک ماه هم فرصت تنفس بازپرداخت وام برای افراد وجود دارد.

زمانی که به این شهر آمدم با افرادی مثل خانم اصغرزاده آشنا شدم. خیلی از خیرین شهر را آنها می‌شناسند و رئیس هیئت مدیره مرکز نیکوکاری بقیه خیرین را معرفی کرده‌اند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up