از شیر خشک تا چرخ خیاطی
از شیر خشک تا چرخ خیاطی
عرصه: قرض الحسنه

صندوق‌ ما قرعه کشی ندارد و هر کسی که مشکل داشته باشد وام دریافت می‌کند حتی اگر عضو صندوق نباشد.

من «میکائیل میرجانی» متولد سال ۱۳۶۶ طلبه سطح دو حوزه علمیه و مسوول «صندوق قرض‌الحسنه و مرکز نیکوکاری انصار المهدی» شهرستان ساوه هستم.

سال ۱۳۸۸ با جمعی از دوستان شروع به فعالیت فرهنگی و اجتماعی کردیم. کار ما با برپایی ایستگاه صلواتی آغاز شد و بعدها در پارک‌ها به خانواده‌ها مشاوره می‌دادیم. در همه کارها مسجد و هیئت محور فعالیت ما بود و اعضای گروه در این فضاها رشد می‌کردند و جذب گروه ما می‌شدند.

از پنج سال پیش‌صندوق قرض‌الحسنه ما شروع به کار کرد و عده‌ای از خیرین پولی را وقف صندوق کردند و پول آنها همچنان در گردش است. مبالغ متفاوتی از سوی خیرین پرداخت شد؛ از یکی دو میلیون تومان تا سی میلیون تومان. موجودی صندوق ما حالا دو و نیم میلیارد تومان است و ماهانه سیصد میلیون تومان وام می‌دهیم.

صندوق‌ ما قرعه کشی ندارد و هر کسی که مشکل داشته باشد وام دریافت می‌کند حتی اگر عضو صندوق نباشد. مبالغ وام هم ده میلیون تومان است و بین سی تا نفر نفر ماهیانه وام می‌گیرند.

مرکز نیکوکاری هم داریم که چهار سال پیش‌راه‌اندازی شد و چهارصد نفر از خانواده‌های کمیته امداد به مرکز ما معرفی شدند. نوزادان نیازمند شهرستان یکی از اولویت‌های ما هستند. تعداد آن‌ها به پنجاه نفر می‌رسد و اعلام کردیم که همه نوزادان نیازمند منطقه را به ما معرفی کنند تا هزینه‌های شیر خشک، بسته‌های غذایی لباس‌و…. را به آنها پرداخت کنیم. همچنین خانم‌های باردار نیازمند را تا دو سالگی نوزادان آن‌ها تحت پوشش قرار می‌دهیم.

ما برای هر کاری مسوولی داریم اما همه به صورت گروهی کار می‌کنیم. الحمدلله خیرین اعتماد دارند و کمک‌های زیادی به مرکز ما می‌رسد و حتی افرادی از شهرهای دیگر که با ما آشنا شده‌اند؛ هدایا و نذرهای خود را برایمان ارسال می‌کنند. از نهادها و ارگان‌ها تاکنون کمک مالی دریافت نکرده‌ایم اما امکاناتی را در اختیار مجموعه گذاشته‌اند. امام جمعه شهرستان هم راهنمایی‌ها و کمک‌هایی را داشته‌اند.

برای ارتباط با مردم از فضای مجازی استفاده می‌کنیم در گذشته در اینستاگرام حضور داشتیم اما بعد از فیلتر شدن اینستاگرام در ایتا کانال راه‌اندازی کرده‌ایم. جهت اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار چهل چرخ خیاطی تهیه کردیم و وامی برای خوداشتغالی آن‌ها تخصیص داده‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up