احداث ۸ نمایشگاه فاطمیه و فعالیت ۲ هزار خادم‌الزهرا در امور جهادی
احداث ۸ نمایشگاه فاطمیه و فعالیت ۲ هزار خادم‌الزهرا در امور جهادی
عرصه: خدمات اجتماعی

هرکجا محرومیت باشد، نیروهای جهادی در آنجا حاضر می‌شوند و اقدامات لازم برای کمک به نیازمندان را انجام می‌دهند؛ این را یکی از نیروهای جهادی شهرستان مُهر می‌گوید.

سیدمجتبی هاشمی از نیروهای جهادی شهرستان مُهر واقع در استان فارس است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود عنوان کرد: ۱۲ کتاب در مورد دفاع مقدس تالیف کردم و آرشیو کاملی از اطلاعات شهدا و مصاحبه با خانواده‌های آن‌ها را دارم که بعد از آرشیو شهید آوینی، بزرگترین آرشیو از هشت سال دفاع مقدس است و در این بین، بیشتر به شهدای مناطق مُهر و نامر پرداخته شده است.

وی افزود: در قالب گروه جهادی، علاوه بر کارهای فرهنگی، در فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی نیز دخیل بودیم و توانستیم در طی ۵ سال اخیر که از قم به جنوب کشور آمدیم، با توفیق خدا و با مساعدت حضرت زهرا، ۸ نمایشگاه فاطمیه با عنوان حدیث غربت را بسازیم که بزرگترین آنها در شهرستان نامر بود و در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده بود؛ همچنین مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه‌ها، جذب نیروهای آقا و خانم در راستای انجام کارهای جهادی و فرهنگی به شمار می‌رود.

هر کجا محرومیت باشد، نیروهای جهادی و انقلابی در آنجا حاضر می‌شوند

هاشمی با اشاره به اینکه شهرستان‌های مُهر و نامر از لحاظ اقتصادی و درآمدی شرایط خوبی دارند گفت: هرچقدر در منطقه‌ای رفاه حاکم باشد و شرایط اقتصادی خوب باشد، باز هم مناطقی هستند که به دلایل مختلف نظیر حضور افراد غیربومی، پیشرفت نکرده و مورد توجه قرار نگرفته‌اند؛ از این رو نیروهای جهادی و انقلابی، هرجا که محرومیت باشد حاضر می‌شوند و به مقابله با آن می‌پردازند.

وی افزود: علاوه بر کارهای محرومیت‌زدایی، اصلی‌ترین تمرکز ما در بحث ساخت‌وساز است که توسط نیروهای جهادی صورت می‌گیرد؛ با این وجود که بخش عمده این ساخت‌وساز ها مربوط به فاطمیه‌های حدیث غربت است که به لطف خدا در حال حاضر ۲ هزار نفر خادم‌الزهرا روی کار آمده‌اند و در امور مربوط به دفاع مقدس مانند یادواره شهدا مشغول هستند تا اینگونه در کارهای فرهنگی و اجتماعی مشارکت کنند؛ همچنین کمک به بیماران، افراد سالمند و تهیه وسایل برای آنها از دیگر کارهای خوبی است که توسط اعضای گروه انجام یافته است‌.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up