احداث سردخانه ۵۵۰ تنی برای کمک به کشاورزان بوشهری
احداث سردخانه ۵۵۰ تنی برای کمک به کشاورزان بوشهری
عرصه: کشاورزی

احداث سردخانه در مناطق گرم‌سیری جنوب کشور، این امتیاز را به کشاورزان می‌دهد تا با ذخیره محصولات خود در سردخانه، سود بیشتری در فصل‌های دیگر سال به دست آورند.

احسان رستمی از توابع سعدآباد شهرستان دشتستان بوشهر، صاحب سردخانه ۵۵۰ تنی است که به گفته او، بسیاری از کشاورزان روستاهای اطراف نیز از این سردخانه استفاده می‌کنند. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اذعان کرد: این سردخانه ۵۵۰ تنی ۴ سال است که مشغول فعالیت بوده و کمک‌حال بسیاری از روستائیانی است که در فصل برداشت، محل انبار مناسبی برای محصول خرما و رطب نداشتند و برای انبار کردن خرما، حتی از روستاهای اطراف نیز محصول خود را به این سردخانه آوردند.

وی افزود: در این روستا هزار و ۸۰۰ تن محصول خرما برداشت می‌شود که مقداری از آن به فروش می‌رسد و مقداری از آن که به دلیل صرفه اقتصادی، در فصل فروش و به دلیل قیمت‌گذاری بالاتر نگه‌داری می‌شود، در سردخانه ذخیره شده و به دور از سودجویی افراد دلال که قصد در خرید خرمای کشاورز در قیمت پایین را دارند، کمک‌حال خوبی برای کشاورز است.

رستمی ادامه داد: در ابتدا ظرفیت سردخانه کمتر از حد فعلی بود که به لطف خدا، با وامی که گرفتیم، موفق شدیم ظرفیت انبار را افزایش دهیم؛ همچنین سازما‌ن‌هایی نظیر جهاد کشاورزی در این راستا کمک‌حال خوبی هستند و برای آنان که قصد دارند چنین سردخانه‌ای راه‌اندازی کنند، مبلغ ابتداییِ ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، هزینه متوسط راه‌انداری سردخانه برای ذخیره محصولات کشاورزی است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up