گروه جهادی شهید چمران؛ از تولید ماسک در زمان کرونا تا اعطای تسهیلات برای اشتغال
گروه جهادی شهید چمران؛ از تولید ماسک در زمان کرونا تا اعطای تسهیلات برای اشتغال
عرصه: قرض الحسنه, کسب و کار

گروه جهادی شهید چمران که در شهرستان صائین‌قلعه زنجان فعالیت میکند، با نیروهای جوان و متخصص، دست به‌کارهای بزرگی زده است.

ابراهیم مولایی متولد سال ۱۳۷۶ مسئول گروه جهادی شهید چمران است که در سطح ۲ حوزه‌علمیه مشغول به تحصیل است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در مورد فعالیت‌های این گروه جهادی توضیح داده و گفت: گروه جهادی شهید چمران بیشتر در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال فعالیت داشته که در زمان کرونا تاسیس شده و در آن مقطع به لطف خدا، کمک‌حال بسیاری برای مردم صائین‌قلعه بود.

وی افزود: دوران قبل از کرونا، در قالب پایگاه، اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردیم. بزرگترین کارگاه تولید ماسک بهداشتی برای مقابله با کرونا توسط نیروهای جهادی ما صورت گرفت که ۱۰ عدد چرخ‌خیاطی با فعالیت روزانه ۲۰ نفر به دوخت‌ و دوز ماسک پرداختیم که بالای ۱۰۰ هزار ماسک با منابع و کمک‌درآمدی که از مردم جمع‌آوری شد صورت گرفت.

وی افزود: در ایام کرونا، خانه‌های نیازمند به خدمات شناسایی شده و توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی در این خانه‌ها صورت گرفت و موفق شدیم در آن ایام، ۳ یا ۴ مرتبه در تمامی شهر، و محلات شناسایی شده‌، ماسک‌های تولید‌شده را پخش کنیم که این شبکه توزیع شامل ۴ پایگاه شهری، حلقه‌های صالحین و تمامی اعضای گردان بود که به کمک همه اعضا، این اتفاق عملی شد.

مولایی ادامه داد: در ایام بعد از کرونا نیز با بهره‌گیری از تمام ظرفیت نیروهای جهادی، کارگروه‌های اقتصادی و اجتماعی شکل گرفت و اعضای پایگاه با همان جدیّت و همت قبل، در یاری رساندن به افراد بی‌بضاعت از کوچکترین تلاشی دریغ نکرده و هر شخص با توجه به ظرفیت و توان خود در امور، قسمتی از کار را انجام داد.

وی افزود: تاسیس کارگاه‌های متعدد، نظیر کارگاه تولید دستکش، کارگاه‌های تولیدی ام‌دی‌اف، کارگاه پرورش حلزون و ایده‌های اقتصادی که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام رسید، مِن‌جمله فعالیت‌های بعد از دوران کرونا بود.

وی عنوان کرد: علاوه بر فعالیت‌ اعضا به صورت گروه‌جهادی در بخش محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های عمرانی و مرمتِ خانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مساجد و.‌. نیز توسط اعضا و با جذب سرمایه از خیرین صورت گرفته و خروجی خوبی داشته است‌؛ همچنین در بخش آموزش و فعالیت‌های پزشکی نیز تمهیدات خوبی صورت گرفته و توانستیم تعداد بسیاری از افراد صائین‌قلعه را به صورت رایگان با فوریت‌های پزشکی، بهداشتی و خدمات اجتماعی، تحت پوشش قرار دهیم.

هر عضو گروه جهادی، یک متخصص در محرومیت‌زدایی است

مسئول گروه‌جهادی شهید چمران در مورد توانایی افراد حاضر در گروه‌جهادی و اخلاص در اعمال آنها گفت: تک‌تک اعضای گروه، هرکدام در امور خاصی تخصص داشته و با نیّت پاک و دستان توانای خود، می‌توانند گره‌گشای مشکلات باشند؛ از این رو در امور بنایی، عمران، پزشکی، وکالت و.‌. افرادی در گروه هستند که می‌توانند با عِرق مصمم نسبت به هدف خود در انجام کارها، باری از دوش مردم بردارند.

وی افزود: همچنین با تعاملاتی که با ارگان‌های دولتی و خصوصی داشته و همکاری و آشنایی با افراد صاحب‌منصب که نسبت به فعالیت‌های گروه آشنا هستند، توانسته‌ایم تسهیلات خوبی از محل صندوق قرض‌الحسنه موسسه پرداخت کرده و تا کنون رقمی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان، وام به افراد نیازمند پرداخت کنیم؛ همچنین جلساتی با تعدادی از مسئولین استان زنجان، نظیر معاونت استاندار و حتی امام‌جمعه نیز داشته‌ایم و به لطف کار خیری که برای مردم انجام می‌شود، یک نیروی مثبت از سوی نهادها و افراد صاحب‌منصب نیز برای به ثمر نشاندن اهداف خوب موسسه، تزریق می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up