گروه جهادی شهدای گمنام، با معضلات اعتیاد و بیکاری مقابله می‌کند
گروه جهادی شهدای گمنام، با معضلات اعتیاد و بیکاری مقابله می‌کند
عرصه: خدمات اجتماعی

آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، تنها از طریق شناسایی و حضور در مناطق محروم قابل لمس است و گروه‌های جهادی نقش مهمی در شناسایی و ابلاغ مشکلات برای جلوگیری از گسترش آنها دارند و نهایت تلاش خود را برای باز کردن گره‌های سفت زندگی مردم در مناطق محروم، انجام می‌دهند. اعتیاد و بیکاری دو معضل اساسی جامعه امروز است که نسل آینده را با تهدیداتی جدی روبرو می‌کند.

 

محمدرضا اکبرنژاد اهل شهرستان چایپاره واقع در استان آذربایجان‌غربی است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۷۲ و به مدت ۱۵ سال است مسئول دارالقرآنی هستم که از دوران کودکی در آن آموزش دیدم؛ از این رو کارهای فرهنگی و آموزشی بسیار در این موسسه قرآنی انجام می‌دهیم؛ با این وجود برای افزایش اقدامات آموزشی و فرهنگی، گروه جهادی شهدای‌ گمنام را در سال ۱۳۹۰ تاسیس کردیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ دو شهید گمنام به شهر ما آورده شد و محل دارالقرآن را برای دفن پیکر مطهر این شهدا در نظر گرفتند؛ از این رو ما نیز با توسل بر این شهدای گمنام و استعانت از آنها، اقدام به تاسیس گروه‌جهادی کرده و نام گروه را شهدای گمنام، نامگذاری کردیم.

اکبرنژاد عنوان کرد: فعالیت‌های مختلفی در گروه‌جهادی انجام می‌شود؛ بحث‌های محرومیت‌زدایی، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، اشتغال، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری‌ دوره‌های آموزشی، تهیه بسته‌های کمک‌معیشتی و کمک‌تحصیلی برای دانش‌آموزان و ترک اعتیاد از جمله این اقدامات هستند که با شناسایی افراد، اقدامات لازم در جهت کمک‌رسانی به آنها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اعتیاد و بیکاری بیشترین آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در شهر ما هستند؛ از این رو در زمینه مقابله با اعتیاد، افراد بیمار را به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت میکنیم و در مدت زمانی که مراحل درمان را سپری می‌کنند، از خانواده‌های آنها، حمایت‌های مالی و معیشتی صورت می‌گیرد.

 

کارخانه‌ای با قابلیت اشتغال ۴۰۰ نفر، ۱۰ سال است که راکد مانده است

اکبرنژاد ادامه داد: زمین‌های زراعی به مساحت‌های گسترده در بخشی از شهر وجود دارد که مختص کشاورزی هستند؛ در راستای حمایت از جوانان و برای ایجاد اشتغال، می‌توان بخشی از این زمین‌ها را به شرط زراعت و ایجاد اشتغال و کشت محصول با ازدواج جوانان یا در طرح‌های حمایتی به این افراد داد تا علاوه بر درآمدزایی، خروجی آن برای اقتصاد کشور نیز سودمند باشد. اجرای این طرح تا حد بسیاری با معضل بیکاری در شهر مقابله می‌کند.

مسئول گروه‌جهادی شهدای گمنام، با اشاره به ظرفیت گسترده اشتغال در شهرستان چایپاره گفت: یک کارخانه تولید سفال و آجر چند سال پیش با مشارکت پنج شرکت خارجی در شهر ما تاسیس شد و ۴۰۰ نفر در این کارخانه مشغول کار بودند؛ اما به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها، این کارخانه تعطیل شد و اکنون بیش از ۱۰ سال است که راکد مانده و از ظرفیت‌های آن استفاده نمیشود؛ احیای این کارخانه می‌تواند تا حد بسیار زیادی از معضل اجتماعی بیکاری در شهرستان، بکاهد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up