چرا فرصت‌های اقتصادی به تهدید‌های اجتماعی تبدیل می‌شود؟
چرا فرصت‌های اقتصادی به تهدید‌های اجتماعی تبدیل می‌شود؟
عرصه: کشاورزی

کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشاغل مردم ایران در بیشتر نقاط کشور، یک فرصت اقتصادی مناسب در راستای درآمدزایی برای افراد زیادی محسوب می‌شود؛ اما عدم توجه به نیازهای اساسی امروز و فقدان حداکثر منافع مالی، ممکن است این فرصت اقتصادی را به یک تهدید اجتماعی تبدیل کند؛ عضو جهادی شهرستان دلفان، کشت نوعی از گیاه را آسیبی برای نسل آینده توصیف می‌کند.

 

محمد دوستیان اهل شهرستان دلفان واقع در استان لرستان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۶ و با مشارکت در کارهای جهادی شروع کرده و از زمان دانشگاه در بحث ساخت مساجد، خانه‌های محرومان و جاده‌های روستایی حضور داشتم.

وی افزود: در سالهای اخیر فعالیت‌های اجتماعی خود در بین مردم و جوانان را افزایش دادیم؛ شرایط اقتصادی کشور و از طرفی، همه‌گیری کرونا ما را وادار کرد تا حضور در بین مردم را افزایش داده و رفع نیازهای آنها را اولویت اصلی خود قرار دهیم.

 

کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم در دلفان، با مشکلاتی روبرو است

 

دوستیان عنوان کرد: شهرستان دلفان با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوا، مردم را منجر می‌کند تا شغل کشاورزی و دامداری را برگزینند؛ اما بحران کم‌آبی در بحث کشاورزی، مردم را با چالشی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: کشت خشخاش یکی از مسائلی است که در صورت عدم‌کنترل می‌تواند آسیب‌های جدی در آینده داشته باشد؛ از این رو همه‌ساله در مناطق صعب‌العبور ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از این محصول کشت می‌شود و دلیل اصلی آن مسائل مالی است که باعث شده مردم به سمت این امر سوق پیدا کنند.

در گذشته این مقدار در حدود ۱۰۰ هکتار بود و اکنون ۴ برابر شده است و می‌تواند خطری برای آینده محسوب شود. دوستیان ادامه داد: بحث کشاورزی و گلخانه‌های هیدروپونیک باید با همت مسئولین در شهرستان دلفان اجرا شود تا کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم منطقه، دچار نقص نشده و در سال‌های آتی با مشکل مواجه نشود؛ همچنین لزوم گسترش کارخانجات و تاسیس شهرک‌های صنعتی در جهت اشتغال، از دیگر مطالبات مردم منطقه است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up