پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام به ۵۱۹ نفر توسط صندوق قرض‌الحسنه
پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام به ۵۱۹ نفر توسط صندوق قرض‌الحسنه
عرصه: قرض الحسنه

صندوق‌های قرض‌الحسنه با پشتوانه مردمی و در راستای حل مشکلات افراد، پتانسیل بالایی در جمع‌آوری کمک‌های نقدی داشته و گره‌گشای موثری در روستاها و شهرستان‌های کم‌جمعیت می‌باشد.

 

اسماعیل ابراهیمی مسئول صندوق‌ قرض‌الحسنه حضرت ابوالفضل و اهل روستای شرق‌آباد از توابع شهرستان ارسنجان واقع در استان فارس می‌باشد. وی در گفت‌گو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: شروع به کار صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۷ و همزمان با تاسیس آن بود. نحوه کار صندوق‌ به این نحو است که چندین گروه با عضویت ۱۷ نفر، به جمع‌آوری مبالغ ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان( بر حسب استطاعت) به صورت ماهانه می‌پردازند و بر اساس پشتوانه هر گروه، به آنها وام‌هایی تعلق می‌گیرد. در ابتدا فعالیت صندوق را با ۳ گروه آغاز کردیم و اکنون این تعداد به ۲۰ گروه افزایش یافته است.

وی افزود: جمعیت روستای شرق‌آباد ۸۵۰ نفر است و از این تعداد، ۲۰ گروه ۱۷ نفره شکل یافته و در هر گروه ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان برای هر نفر اخذ می‌شود و نحوه وام‌دهی بر اساس نیاز افراد است و سرگروه‌ها افراد نیازمند را معرفی می‌کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: گروه‌ها از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌کنند و اقساط وام، اواخر هر ماه جمع‌آوری می‌شود و یکم هر ماه وام می‌دهیم.

 

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۵۱۹ نفر وام داده شده است

مسئول صندوق قرض‌الحسنه روستای شرق‌آباد با اشاره به وام‌های اعطایی در مدت اخیر گفت: در ماه گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان وام دادیم؛ از این رو هر گروه که پشتوانه قوی و پس‌انداز بیشتری داشته باشد، مقدار وامی که دریافت می‌کند وجه بیشتری است. از این ۶۰ میلیون تومان، وام‌های یک تا ۱۰ میلیونی به تمام گروه‌ها پرداخت شده است.

وی تشریح کرد: ۸۰۰ میلیون تومان پس‌انداز صندوق است و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از زمان تاسیس صندوق گردش وام داشتیم و به ۵۱۹ نفر وام داده شده است.

وی بیان کرد: پرداخت این وام‌ها اگر چه مقدار ناچیزی باشد، می‌تواند گره‌گشای خوبی بوده و حتی منجر به درآمدزایی شود؛ از این رو با خرید یک گوسفند یا بز، و فروش محصولات تولید شده درآمدی ایجاد می‌شود و اعضا از محل همین درآمد می‌توانند اقساط وام را پرداخت کنند.

keyboard_arrow_up